CareerVictoria

Milano

By 16 oktober 2018, 11:10 No Comments

Text text, mera text. Idag bearbetar jag manus. Pitch, som det kallas inom försäljning. Mitt uppdrag är att komprimera material till korta och informativa menningar.

På Buzzle jobbar vi framgångsrikt med försäljningens alla delar. Från försäljnings utbildningar för nybörjare till avancerad fördjupning inom försäljning. Energigivande och anknytande utbildning inom försäljning från business to business till annonskampanjer, med face to face och door to door emellan. När jag är klar har jag ett delegerings möte med teamet inför fredag. Jag åker till Milano på torsdag för ett spännande möte. Roligt att jag får alla möjliga frågor om hur vi jobbar med försäljning. Vi säljer ingenting, endast rekryterar och utbildar inom försäljning.

För kunskap kan vi skaffa oss, men hur implementerar vi det och utbildar vidare, om tiden inte räcker till?

Försäljningsutbildning

Vi utbildar allt från team ledare på callcenter bolag till mötes bokare och kundservicemedarbetare inom försäkring och detaljvaruhandel. I vårt rekryteringsprogram ingår alltid en försäljningsutbildning. Det är vad som skiljer oss från andra rekryteringsbolag.

försäljningsutbildning
försäljningsutbildning

Från en nybörjare nivå till att bryta sig loss från gamla mönster inom försäljning som har nått taket. Där företaget inte kan bryta dessa uråldrar mönster på egen hand. Inte bara på grund av bristfällig kunskap, främst på grund av tid. För kunskap kan vi skaffa oss, men hur implementerar vi det och utbildar vidare, om tiden inte räcker till?

Sälja från hjärtat

Förutom vår rekryterings gren, erbjuder Buzzle coachning i våra försäljningsutbildningar. Det innebär att vi har måndagsmöten med en massa härliga människor som brinner för sälj. Särskilt när det finns en äkta kundrelation att få energi ifrån för deras del och schysta arbetsvillkor.

Har Ni förresten, någongång stött på personer på sociala medier som jobbar med kundservice eller mötesbokning och har delat små “narr” bilder om hur jobbiga personer som ringer in till kundservice är? Där kommentarsfältet sedan fyllts av yrkeskollegor som svarar “hahahahahah så sant, ja dör!!!”? Jag ser det dagligen. Det är personer som säljer för att dem måste ha ett jobb. Försäljning låter fantastiskt roligt för alla, tills man har jobbat med försäljning i 2-3 veckor och märker att personer man jobbar med, inte alls brinner för yrket.

En skev uppfattning.

Och där födds den, den skeva uppfattningen av vad försäljning är för något. Försäljning är bara ett sätt att tjäna stora pengar på snabbt. Varför hålla en hög nivå, när det går att få in ett sälj genom att få sina delaccept, och pressa sedan på? Men är det säljarens fel? Självklart inte. Vi kan skriva milslånga inlägg om eget ansvar men vi kommer inte undan faktumet att vi arbetar ofta med personer utan erfarenhet. Jag talar om unga säljare. Deras intryck av sälj och ledarskap sätter kvalitén för deras arbete.

försäljningsutbildning
försäljningsutbildning

På grund av ett bristande ledarskap och en avsaknad av relevant kunskap inom försäljning, får dessa personer inte chansen att få känna efter. Känna efter om försäljningsyrket är deras grej. Arbetsgivare som har sålt in jobbet för att dem behöver folk precis som personen svarar lika snabbt ja, eftersom hen är i ett behöv av arbete.

Pånyttfödelse, enkelt med en försäljningsutbildning

Försäljning handlar om relationer. Det där behagliga utbytet man får, när båda parter upplever serotonin nivåerna i blodet. En enkel hormondans som är lika behaglig för båda parter, om man förstår vad som händer och hur man leder en konversation till, inte avslut utan en bedömning. En verklig bedömning om produkten är relevant för kunden.

Nej

Inom försäljning handlar samtalet ofta om avslut och sälj. Vi utbildar personer till att skapa en relation så att kunden kan ta en verklig ställning till om produkten är relevant. Eftersom ett identifierat målgrupp kontaktas, innebär det stora vinster då produkten är eftertraktad. Det som är mindre eftertraktat är samtal från oengagerade säljare. Det är här vi fyller upp den djupa klyftan. Vi skapar engagerad försäljning. Nu ska jag in på mitt möte. Trevlig dag!

Dela

Leave a Reply