CareerVictoria

Buzzle’s prospekterings verktyg.

By 8 oktober 2018, 9:52 No Comments

Måndag igen, det går undan. Parallellt med alla projekt har Buzzle jobbat och aktivt utvecklat ett eget prospektering verktyg. Vi är i slutskedet och verktyget är snart färdig att lanseras. Att vi väljer att gå live med vårt verktyg kommer vara revolutionerande för nordens försäljningskultur.

Idén föddes när vi upptäckte ett tomrum i försäljningsbranschen. Under våra analytiska möten, pratar vi om kundbearbetning. Vi landade i att antingen är försäljning påflugen, eller så är den labil. På många fler än få ställen. Det som ramlar in ramlar in.

prospektering

Vi upptäckte att närvaro saknas i försäljning, och säkerligen även i andra branscher. För oavsett vilken bransch vi pratar om, handlar samtliga sammankomster om försäljning. Varuinköp? Försäljning. Intervju? Försäljning. Fastighetsproduktion? En massa försäljning. Fikapaus? Försäljning. Äktenskap? Försäljning.

prospektering

Försäljning på både professionella och privata plan. För att effektivt nå ut till en målgrupp behöver förhållningssättet vara relationsskapande och lugnt. På riktigt. Investera i tid, inte hybris. Att anställa personer med en genuin nyfikenhet för sin egen natur är till en fördel. Men också inse att antingen eller tänket, handlar främst om en allt eller inget attityd. Här är otålighet en tydlig mur mellan produkt och målgrupp.

Vårt verktyg är utvecklat för långsiktiga resultat som på köpet skapar ett lugn hos medarbetargrupper. Idag saknas det en stabil struktur och tillvägagångssätt i bearbetning av kund. Jag har ett färsk exempel från 3, som är min telefonleverantör och är ett känt bolag.

Mitt abonnemang börjar löpa ut och jag blev kontaktad i samband med det. Summan av kardemumman. Jag sa att jag var intresserad och bad medarbetaren att återkomma imorgon (idag) för ett svar på ärendet. Svaret skulle varit ett ja. Säljaren ringde inte. Det får inte hända.

Dela

Leave a Reply